سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز

قهوه اسپرسو تهیه شده با دستگاه اسپرسوساز بسیار با کیفیت‌تر از قهوه‌ی تهیه شده با موکاپات خواهد بود. برای تهیه اسپرسو با دستگاه، کار کمی آسان‌تر می‌باشد و شامل مراحل زیر می‌شود.
جهت خرید انواع قهوه با عطر و طعم عالی به سایت اوسکافه مراجعه نمائید.

این مراحل و روش‌ها ممکن است در برخی دستگاه‌ها متفاوت باشد. منبع wikihow

مرحله اول: ریختن آب در مخزن

در اولین مرحله باید مخزن دستگاه را از آب پر نمایید. برخی از دستگاه‌ها دارای فیلتر تصفیه و رسوب‌گیری آب نیز هستند اما برخی دارای چنین فیلتری نمی‌باشند. بدون در نظر گرفتن نوع دستگاه، شما بهتر است از آب تصفیه شده استفاده نمایید تا برای دستگاه شما مشکلی ایجاد نشود.

مرحله دوم : پر کردن پرتا فیلتر

در مرحله بعد باید پرتافیلتر را از قهوه پر نمایید، دقت نمایید برخی دستگاه‌ها بر روی مخزن پرتافیلتر خود خط‌هایی دارند که با اعداد 1، 2 و 4 مشخص شده است. این اعداد مشخص کننده تعداد فنجان قهوه‌ای است که شما قصد دارید تهیه کنید. اگر یک فنجان قهوه می‌خواهید تا عدد یک، اگر دو فنجان می‌خواهید تا عدد دو و اگر 4 فنجان قهوه می‌خواهید تا عدد 4 پرتافیلتر را از قهوه پرنمایید.

برخی از دستگاه‌ها بر روی مخزن پرتا فیلتر خود عدد ندارند و بجای آن چند پرتافیلتر دارند. یک پرتافیلتر برای یک فنجان و یک پرتافیلتر برای دو فنجان قهوه.

لازم به ذکر است که هنگام خرید قهوه باید به فروشنده اعلام نمایید که پودر قهوه را برای تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه نیاز دارید تا قهوه با درجه آسیاب مناسب را به شما دهد.

مرحله سوم : فشرده کردن قهوه با تمپر

پس از پر کردن پرتافیلتر با تمپر سطح روی قهوه را صاف و کمی فشرده نمایید. باید پرتافیلتر را تا خط روی آن از قهوه متراکم شده پر کنید.

اشتباهی که بیشتر افراد در این هنگام انجام می‌دهند فشرده‌سازی بیش از حد قهوه با تمپر (وسیله‌ای کوچک شبیه گوشتکوب برای فشرده سازی قهوه) است.

اگر هنگام تهیه قهوه، قهوه را در پرتافیلتر بسیار فشرده کنید قهوه هنگام خروج از پرتافیلتر به صورت قطره‌ای خارج می‌شود. اگر قهوه ما درست متراکم شده باشد هنگام خروج، قهوه به صورت پیوسته (اصطلاحا دم موشی) خارج می‌شود.

مرحله چهارم: قفل کردن پرتافیلتر

پس از پر کردن پرتا فیلتر آن را در محل خود در قهوه ساز جاگذاری کنید. دقت شود که پرتا فیلتر را به صورت کامل بچرخانید تا در قهوه ساز قفل گردد.

اکنون دستگاه را روشن ‌کنید و منتظر بمانید تا چراغ دستگاه روشن شود.

دستگاه‌های تهیه قهوه عموما دو چراغ دارند، یک چراغ برای تهیه قهوه اسپرسو و یک چراغ برای تهیه شیر یا فوم برای لته و کاپوچینو که با تصویر کاربرد هرکدام مشخص شده است.

برخی از دستگاه‌های تهیه قهوه دارای دکمه‌ای ولومی (چرخشی) می‌باشند که برای تنظیم میزان سنگینی طعم قهوه است و از Light تا  Heavy درجه بندی شده است. اگر شما تمایل دارید قهوه سبک‌تری میل کنید باید دکمه را بر روی حالت  Light قرار دهید و اگر قصد دارید قهوه سنگینی داشته باشید باید دکمه را در حالت Heavy قرار دهید. متعادل‌ترین حالت وسط این دو مقدار می‌باشد.

مرحله پنجم: شروع قهوه گیری

هنگامی که چراغ تهیه قهوه روشن می‌شود دکمه شروع را می‌زنید. اکنون پس از چند ثانیه شاهد خروج قهوه از زیر پرتافیلتر خواهید بود.

پس از اینکه قهوه به مقدار دلخواه از پرتافیلتر خارج شد دکمه را خاموش کنید و منتظر بمانید تا چراغ تهیه شیر روشن شود.

اگر شما تمایل داشته باشید تنها یک قهوه اسپرسو میل کنید، اکنون قهوه شما آماده است و می توانید از آن لذت ببرید اما اگر شما قصد دارید یک کاپوچینو و یا لته تهیه کنید مراحل دیگر را نیز ادامه دهید.

مرحله ششم: تهیه فوم

در این مرحله بر اساس دستگاه، دو روش پیش رو دارید.

روش اول: برخی دستگاه‌ها خود دارای مخزن شیر هستند و شما باید شیر را ابتدا درون این مخزن بریزید و پس از روشن شدن چراغ دکمه مربوط به شیر را بزنید تا شیر داغ به صورت فوم به فنجان قهوه شما اضافه شود. پس از پرشدن فنجان دکمه را خاموش کنید و از کاپوچینو و یا لته تهیه شده توسط خودتان لذت ببرید. این روش برگرفته از سایت delishably می باشد.

روش دوم: برخی دستگاه‌ها مخزن تهیه شیر مجزا ندارند و باید شیر را درون یک قهوه جوش و یا شیر جوش بریزید. در این دستگاه‌ها پس از روشن شدن چراغ تهیه شیر باید قهوه جوش (شیرجوش) را در زیر دستگاه بگیرید بطوریکه خروجی مخزن بخار در شیر قرار گیرد سپس دکمه خروج بخار را بزنید.

لازم است بدانید که برخی دستگاه‌ها برای خروج بخار دکمه‌ی ولومی (قابل چرخش) دارند که با چرخش دکمه بخار از خروجی خارج می‌شود و به داخل شیر می‌رود.

توجه داشته باشید که هنگام خروج بخار، لوله خروجی بخار تا وسط ظرف در شیر قرار گیرد. همچنین بهتر است ظرف شیرجوش را کمی مایل کنید تا شیر شروع به چرخش کند. چرخش شیر سبب می‌شود که فوم بهتری بدست آورید.

پس از آنکه شیر داغ شد و فوم روی آن تشکیل گردید شیر داغ و فوم را به فنجان قهوه اسپرسو خود اضافه می‌کنید. سایت منبع این مطالب pickandbrew

اکنون کاپوچینو یا لته شما آماده است.

برای آگاهی از تفاوت انواع قهوه، کاپوچینو، آمریکانو، لته و غیره مقاله " بررسی تفاوت انواع روش‌های تهیه قهوه (کاپوچینو، آمریکانو، لته و غیره)" را مطالعه نمایید.

روش تهیه قهوه فرانسه با دستگاه

در مقاله " ساده‌ترین روش‌های تهیه قهوه در خانه، طرز تهیه قهوه آسان" روش تهیه قهوه فرانسه با موکاپات را آموزش دادیم. در این مقاله می‌خواهیم روش تهیه قهوه فرانسه با دستگاه را آموزش دهیم.

تهیه قهوه فرانسه با دستگاه یکی از ساده‌ترین روش‌های تهیه قهوه است. برای تهیه این قهوه باید قهوه با آسیاب مناسب برای دستگاه فرانسه‌ساز را تهیه کرده باشید. منبع سایت luckybelly

مراحل تهیه این قهوه به شرح زیر است:

مرحله اول: آب را در مخزن آب دستگاه می‌ریزید. بهتر است برای افزایش عمر دستگاه از آب تصفیه شده استفاده نمایید.

مخازن آب دستگاه‌های فرانسه ساز دارای درجه‌بندی می‌باشند و هر درجه نشان دهنده یک فنجان است پس اگر شما به چهار فنجان قهوه نیاز دارید مخزن را تا درجه چهار از آب پرنمایید.

مرحله دوم: فیلتر کاغذی قهوه را در مخزن قهوه قرار می‌دهیم. بسیاری از دستگاه‌های فرانسه‌ساز دارای یک فیلتر فلزی هستند اما برای افزایش عمر دستگاه بهتر است که از یک فیلتر کاغذی نیز استفاده نمایید.

مرحله سوم: قهوه را داخل مخزن قهوه بریزید. به ازای هر فنجان قهوه که قصد دارید تهیه کنید یک تا دو قاشق چایخوری سر پر قهوه بریزید.

مرحله چهارم: ظرفی که می‌خواهید قهوه در آن بریزد را در جای خود و در زیر مخزن قهوه قرار دهید و دکمه شروع فرایند تهیه قهوه را بزنید.

قهوه پس از چند ثانیه به داخل ظرف می‌ریزد و اکنون قهوه شما آماده میل کردن است.

برای استفاده از قهوه فرانسه می‌توانید به آن شیر و شکر اضافه نمایید تا طعم مطلوب‌تری داشته باشد.

برخی از دستگاه‌های تهیه قهوه دارای دکمه‌ای ولومی (چرخشی) می‌باشند که برای تنظیم میزان سنگینی طعم قهوه است و از Light تا  Heavy درجه بندی شده است. اگر شما تمایل دارید قهوه سبک‌تری میل کنید باید دکمه را بر روی حالت  Light قرار دهید و اگر قصد دارید قهوه سنگینی داشته باشید باید دکمه را در حالت Heavy قرار دهید. متعادل‌ترین حالت وسط این دو مقدار می‌باشد. برگرفته از سایت pickandbrew